Friday, December 03, 2004

Whatever lar~Oh ya I'm abt to finish a book I'm reading now also... HOHOHO.
It's a pretty nice book. And what made me hooked is the way the author use his descriptions... They are very unique and "daily-life" and graphical and imaginative... I love books that use such descriptions as well, because they WILL make me read on... (:

HO... So that makes up for 2 diff. writing styles that I really like...

One will be very literature, abstract, 空灵, 内敛, 隐喻, 深沉, 唯美...
The other will be out of the norm, "出奇制胜", 鬼马, 富有想象力, 和日常生活很贴切... ^.^
Oh, lemme paste a poem that was mentioned in the book... :P

一棵开花的树

如何让你遇见我
在我最美丽的时刻

为这
我已在佛前求了五百年
求佛让我们结一段尘缘
佛於是把我化做一棵树
长在你必经的路旁

阳光下
慎重地开满了花
朵朵都是我前世的盼望

当你走近
请你细听
那颤抖的叶是我等待的热情

而当你终於无视地走过
在你身後落了一地的
朋友啊
那不是花瓣
那是我凋零的心

It was written by 席慕容 lar... I read a collection of his/ her ((uptil now still don't know)) poetries b4... Ku4 bah!

And the one below is 面朝大海,春暖花开... ^.^ Somehow this poem just left a deep impression on me since the first time I saw it online, hmmsie... :P

从明天起,做一个幸福的人
喂马,劈柴,周游世界
从明天起,关心粮食和蔬菜
我有一所房子,面朝大海,春暖花开

从明天起,和每一个亲人通信
告诉他们我的幸福
那幸福的闪电告诉我的
我将告诉每一个人

给每一条河每一座山取一个温暖的名字
陌生人,我也为你祝福
愿你有一个灿烂的前程
愿你有情人终成眷属
愿你在尘世获得幸福
我只愿面朝大海,春暖花开

0 Comments:

Post a Comment

<< Home