Thursday, March 10, 2005

Well. Guess what. I've got myself all geared up.
Once the tests are over, I'll WATCH movies like madness.
Once the exams are over, I'll play STAR WARS KoTOR 2, Freedom Force, The Sims University... etc. etc... :P

Aiya. The idea of studying Bio later on really puts me off.
I HATE YOU!

After A Maths today I was seriously pondering:
Omg can I drop O'lvls?........ I HATE studying. And yet I HAVE to study. And MAKE SURE you get good enough results too. Blah blah blah. Etc. etc. Fill in the blanks.

AARGH! It pains me to think abt how long an average human lifespan is...
And it pains me more to think abt how many years of studying I have to go thru'...
Etc. etc. Sometimes I was just wondering abt, where will all this take me.
And my ultimate conclusion is, well, I'll lose myself, in a sense.

I mean. In a way I am growing VERY... Numb to living already. And all that.
Many years down the road I would probably know of nothing else except studying and working.
I DUNNO~~~Aargh. My God. I can never stop myself from harbouring this thought: Go far-far away and rot by sleeping on an island all by myself.

Aah.我觉得我整个人已经对生命产生了一种很严重的殆倦感.
由此可见,每天早上刚醒来的我整个人就像死人一样死气沉沉不是毫无理由的.
因为我真的一点都不期待醒来发现自己还活在无聊的生命里面~
整个人也不是想自尽或者什么之类的乱七八糟的~可就是觉得生命很毫无意义,极没意思,真的只想睡到天荒地老.

可是我整个人连一半都还没有活到耶.
---就算是这样我还是觉得我真的真的会活在这个世上并不是因为我热爱生命,而根本只是纯粹的因为我死不了&我不希望伤害自己(as in committing suicide?太没有意义了...)...

可是.我也不知道啦.不过我真的真的很爱睡觉.真实的生活只会令我觉得很烦闷~
不管是任何方面的.而且,重点是,就是因为在乎所以才会被干扰到.所以我整个人真的很希望自己是冷血到极致六亲不认的地步...因为我的血是冷的可是心还是炽热的...

I mean,我看东西的逻辑是这样的.
实际上,没有任何外来的因素是能伤害到我们的.
使我们受伤的是自己的心,因为***在乎***,所以譬如说别人怎样怎样的时候,可能也是没什么大不了的事,可是会受伤就是因为整个人就是有再在乎啦.
所以呢,本人一直有在持续希望自己的心可以更无情一点~可是在这种要无情却偏偏某种方面上背道而驰搞得我整个人只觉得---天啊做人好麻烦,可是偏偏做人真的很好玩,如果可以什么都不管(押韵到了我~).

不懂啦不懂啦~~~好不想读书啊--------
这到底是个人因素,还是教育体制,还是成长必经的阶段呢?
因为我很清楚地知道,小时候的自己是真的.真的很热爱读书的.
可是也只是知道而已.完全无法和那种感觉做联系.

这就是我觉得自己人生莫名其妙的地方之一.
遗忘得太快、而不彻底. I mean,就算我会记得一些东西,想起的时候也是毫无感觉.
整个人就是很郁闷.我真的有觉得自己在迅速冰冻当中~还有什么,能唤醒我沉睡已久的热情呢!?

OH---除了S.H.E之外...
好像...这个...那个...大概...目前没有其他的.
可是就算我喜爱S.H.E,我觉得还是有程度可以衡量的耶~
譬如100万和S.H.E之间,现实的我会毫不犹豫选择100万.
(当然,S.H.E三个人身家加起来可能不只100万...所以... :P)

不懂啦.除此之外还有很喜欢玩videogames吧.彻底的废寝忘食.由此可见我真的很不喜爱现实生活.
可是追根究底~我也不会特别特别特别迷恋任何一个东西啊.
我觉得以我个人的看法就譬如我对S.H.E还只是崇拜+喜爱+欣赏而已~~~
我应该还可以更恐怖一点,可是在生活里面,这些东西都没磨蚀掉了.

从我出生到现在,要我好好想一想一些令我觉得很难忘的东西...
回忆片断是有的,可是,真的很让我刻骨铭心吗?我又不知道了.因为所有的一切,我都已经遗忘了它们的感觉...

忘了自己曾经是如何地快乐着...
忘了自己曾经拥有的坚持...
忘了自己是怎样的...

忘了要如何去关怀别人、感受这个世界、填满自己的存在...

等等等.

因为活着---真的很无聊.

虽然说是我咎由自取,因为有够懒~可是...

Whatever!


还要学生物呢.

Oh crap.
Anyways, meanwhile I've been brainstorming abt topics to write for my 'cashing-in-scheme' too, bWaHaHa!!! XD~~~
I must think of AS MANY AS POSSIBLE. :P HMMsie.
---
我看我还是冲个凉沉淀下心情吧~哎.

对酒当歌,人生几何?
譬如朝露,去日苦多.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home